«Recenze» Magie na vzestupu

Autor: Ilona Andrews
Série: Kate Daniels
Díl v sérii: 6 díl
Počet stran: 320
Nakladatelství: FANTOM Print
Rok vydání v ČR: 2014

Anotace: Kate a její druh Curran, Pán šelem, se potýkají se závažnou situací, z níž se svírá srdce. Ve Smečce se mnoho dětí kožoměnců nedožije dospělosti, protože nejsou schopné ovládnout svá vnitřní zvířata. Sice existuje lék, který jim v tom může pomoci, ale tajemství jeho výroby bedlivě střeží evropské smečky a v Atlantě je ho k dostání jen velmi málo. Kate nedokáže přihlížet, když trpí nevinní, ale hrozí, že řešení, jež se jim s Curranem naskytlo, může být ještě mnohem bolestivější. Evropští kožoměnci, kterým už se jednou podařilo nad Pánem šelem vyzrát, ho požádali, aby jako neutrální třetí strana zprostředkoval vyřešení jednoho sporu a zaplatí mu za to právě lékem. Kate a Curran vědí, že musejí nabídku přijmout – v sázce je přežití mladých lidí a budoucnost Smečky –, ale ani na minutu nepochybují, že míří přímo do pasti…

Ilona Andrews je autorkou veleúspěšné série pojmenované po hlavní hrdince, a to Kate Daniels. Vydává jeden díl za druhým a na přelomu roku 2014 nám nabídla už šestý v řadě. Zda bude Magie na vzestupu stejně plnohodnotnou knihou, jako její předchůdkyně, se dozvíme velmi záhy.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
„Přes zábradlí přeskočili další piráti. Jeden, druhý... sedmý... třináctý. Třináct kousků. Počkat, patnáct. Osmnáct... dvacet jedna. To nemluvilo zrovna v náš prospěch.
"Možná si přišli půjčil cukr, "poznamenala jsem.
Curran mi položil dlaň na rameno. "To bude docela dost cukru, asi pečou hodně velký dort."“
-úryvek ze strany 79-

Lyk Vé, tedy smrtící virus útočící na všechny kožoměnce, je stále rozšířenější. Neohrožená Kate a její druh Curran, nebo spíše pohledný psychopat, jak mu sama říká, stojí před rozhodnutím. Vlézt do pasti tří konkurenčních smeček a získat lék panaceu, nebo zůstat v bezpečí domova, ale přijít o pověst dobrého vůdce a nechat zemřít nemocné členy smečky? Rozhodnutí to je přímo jasné. Naše zamilovaná dvojice si tedy bere své nejlepší bojovníky sebou a vyplouvají do Černého moře, kde má všechno začít.

Kate ovšem nezapomíná ani na své tajemství a touhu zabít svého otce Rolanda. Pokračuje tedy nadále ve skrývání své totožnosti a na jednu stranu je vděčná, že několik mil od domova, jí nebude moci vystopovat Hugh d'Ambray, poskok samotného Rolanda, který už tuší, kdo Kate doopravdy je. A právě proto je velmi překvapena, a to nemile, když panství, na kterém smečka svůj úkol bude vykonávat, patří právě Hughovi. Když to sečteme, je to nejen past, ale přímo sebevražedná mise. Jenže Kate ve chvíli, kdy vstoupí na překrásný ostrov plný nebezpečí, zajímá pouze jediná věc. A tou je žena Desandra, která měla být kdysi Curranovou družkou a ani po letech, svůj boj o tohoto muže nevzdává.

Spisovatelka je známá svým ostrovtipem, který vkládá do postav a ani v tomto případě nebude čtenář zklamán. Sarkasmus, ironie a neotřelý humor provází celých tři sta dvacet stránek a jedině Ilona Andrews dokáže popsat smrtelný boj způsobem, že nevíte, zda se bát o životy hlavních aktérů, nebo se smát jejich hašteření.

Ačkoliv se jedná již o šestou část ze série, stále můžete být překvapeni výbornou slovní zásobou a přesto, že si o to přímo říkají, žádný z dílů není identický. Kdy ovšem neztrácí svůj šarm a podpis autora ve formě psaného slova.

Každou další knihou nám jsou nastoleny nové příšery a jejich umy, a proto se čtenář nikdy nebude nudit. Kniha není pouze fantastická a vtipná, ale nese se i na vlně lehčí romantiky, kdy si i ty nejromantičtější duše to své najdou. Hlavní pár už je po dlouhých peripetiích pospolu, to ale neznamená, že zamrzl na mrtvém bodě a nemá nám co nabídnout. Ba, naopak. Žárlivou Kate s mečem v ruce si zamiluje každý. Změna místa, kde se děj odehrává, ve kterém se seznámíme s novými postavami, je skvělým tahem a pokud by se toho někdo bál, tak nemusí, jelikož o naše oblíbence z předchozích částí nebudeme ochuzeni.

Autorka za pomocí svých hrdinů a také českého překladatele, který opět předvedl mistrovskou práci, nám nabídne znovu skvělé dílo, u kterého se nebudete nudit. Titul slibuje smích, strach, napětí, brutalitu, ale také i něžnost a svůj slib splní, jelikož Magie na vzestupu, je toho všeho plná. K tomu do balíčku byla zabalena i perfektní čtivost a z knihy to dělá příběh, který nedáte z ruky.

Doporučení 5/5
Obálka 4/5

Recenze psaná pro nakladatelství FantomPrint.