17. 6. 2014

Jak to vidím já - Osudová přitažlivost

Název: Osudová přitažlivost
Autor: Jaime Reed
Originální název: Living Violet 
Série: Kronika Kambionů
Díl v sérii: 1.díl
Počet stran: 272
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání v ČR: 2014
Anotace: Jsou záhadní, přitažliví a nebezpeční... Kambioni.
Sedmnáctiletá Samara pracuje v knihkupectví, aby si vydělala na své první auto. Spolu s ní tam pracuje Caleb, okouzlující a tajemný mladík, jehož uhrančivý pohled nenechá klidnou téměř žádnou ženu. Samara je ale jediná, která cítí, že za jeho neodolatelným úsměvem se skrývá nebezpečí. Tajemství, které Caleba obklopuje, přivádí Samaru do světa kambionů, ve kterém je přitažlivost a atraktivita podmínkou pro přežití. Když se kolem začnou dít děsivé věci a ohrožovat její blízké, musí Samara riskovat a učinit rozhodnutí, které možná změní její život. Navždy.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
Byl to dotek lehoučký jako pírko, ale v mé hrudi jako by se usadila náhlá tíha. Začaly mě brnět ruce, jako bych si je přeležela. Ten pocit se brzy přelil až do mých nohou a já najednou necítila, jestli ještě stojím na zemi.Prudce jsem otevřela oči a utápěla se v tajemné nachové propasti. Jeho oči byly podivné i zdálky, ale vidět je takhle zblízka mě vyděsilo skoro k smrti.
Str. 45
----------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------


Děj: Obyčejně hezká míšenka jménem Samara, neboli Sam, pracuje v knihkupectví spolu s Calebem, krásným klukem, který pracuje v knihkupectví již delší dobu, ale až po podivných událostech se konečně pořádně seznamují. Její další kolegyně a kamarádka v jednom Nadine, by tento pár ráda viděla spolu, ale Sam na žádné randění není a už vůbec ne s klukem, co holky střídá jak ponožky a jeho samolibost na každého křičí z dálky. Caleb se ovšem nevzdává a Sam nakonec přesvědčí, aby s ním šla do zábavného parku. Samara byla vždy opatrná, nikdy na kluky neletěla a láska i city s ní spojené, jsou pro ní cizí. Ovšem po chvílích strávených s Calebem se na povrch derou nejen nekalé myšlenky, ale hlavně strach z neznáma. Jak si sama klade otázku, je vážně Sam něčím jiná, že ona jediná na Caleba nereaguje od začátku tak, jak ostatní ženy různých věkových kategorií? Proč mu levandulově září oči? A má co do činění s dívkami, které náhle v jeho blízkosti omdlévají, což má za následek oslabené srdce? Samara se pouští do zjišťování záhad kolem kluka, který jako jediný, dokáže otevřít její jindy nepřístupné srdce. Je ovšem připravená na to, co zjistí...?

Tenhle kluk doslova fetoval život a já jsem chtěla být jeho dealer...

Celkové shrnutí: Na tuto knihu jsem se velmi těšila. Netrpělivě jsem očekávala, až nakladatelství Fragment dá zelenou a kniha půjde na trh. Paperback s pěknou obálkou nám slibuje příjemnou zábavu, nadšení ze vznikajícího vztahu mezi prapodivným a krásným klukem a záhadami i chlapci nepolíbenou dívkou. Je to klišé, ale stále nás baví. Víme, že se jedná o YA fantasy, ale anotace nám neprozrazuje, o jakou nadpřirozenost se v příběhu jedná. Já to uhádla dříve, než se to dozvěděla samotná hlavní hrdinka a byla jsem příjemně překvapena, takže je jisté, že ode mě se to nedozvíte, nechte se překvapit jako já. Děj v sobě ukrývá více záhad a dopomáhá čtivému stylu psaní, Vás udržet u knihy co nejdéle. Pro zběhlého "fantasychyláka" to bude příběh lehce slabší, proto jistě všichni uvítáte vznikající lásku, tajemství i boj o rodinu a své přátelé. Kupodivu v příběhu nebyli chvilky kdy by se čtenář nudil a začínající láska mezi Samarou a Calebem, Vám nejednou přivodí úsměv na tváři. Můžete se těšit i na závěrečný boj a především na zakončení knihy v podobě velikého překvapení. 
Lehkým čtení pro náctileté nepohrdne žádná dívka a právě této skupině především knihu doporučuji. Příběh se mi líbil, hlavní protagonisté mi sedli a já už se těším na pokračování záhad a lásky, které se pro nás připravuje v dalším díle.

Obálka 4/5
Doporučení 3/5



Děkuji za poskytnutí recenzního výtisku nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete objednat zde.



Mája




Zdroj: Anotace + obálkaobr.1obr.2

Žádné komentáře:

Okomentovat