4. 5. 2014

Rozhovor - FANTOM Print

Jednička v knižním světě scifi a fantasy. Kdo přečte jednu knihu z toho nakladatelství, určitě sáhne po další. FANTOM Print má totiž "čich" na výborné tituly. Jedinečné obálky, vtipné texty a nechybějící smajlíci v popisu FANTOMU samotného.Všichni ho známe a všichni ho máme rádi. 

Co byste měli vědět: "Najdete nás v Ostravě (pokud by se vám chtělo :-). Vydáváme od roku 1999. Od samotného počátku jsme se specializovali na sci-fi a fantasy. V naší „stáji“ najdete známá jména, ale i autory či autorky, kterým jsme na česko-slovenském trhu teprve cestičku „prošlapali“. Postupně jsme se vypracovali mezi TOP 3 českých, čistě žánrových nakladatelství v počtu vydaných titulů za rok. Pokud nedojde k nějakému kolapsu na naší straně či nečekanému vzepětí u konkurence, pak budeme v roce 2013 dokonce numero uno :-)))."

Na svém seznamu se může pochlubit sériemi jako Assasin´s, Lovci monster, Knihy od Markuse Heitze, Noční lovci a jiné. Jejich knihy dobývají republiku a každý sečtělý, by měl minimálně jednu takovou sérii doma mít. To je FANTOM Print.





Některé Vaše fantasy knihy jsou už opravdu děsivé, zůstala Vám v povědomí nějaká kniha, u které jste se opravdu báli?
Popravdě si takovou knížku nevybavuju, ale děsily mě některé pasáže z Kronik Hagena von Stein.

V produkci máte i českou spisovatelku (M.T.Majar), od níž jsou knihy vážně skvělé. Je velmi těžké získat vydavatelskou spolupráci s Vámi?
Těžké to není. Pokud umíte psát :-) . A Markéta je obrovsky talentovaná, ta psát umí.


Jak to máte s obálkami, snažíte se, aby byly co nejvíce děsivé jako například obálky Markuse Heitze, nebo to prostě vyplyne z příběhu?
Obálka by měl nějak korespondovat s příběhem. A když je příběh děsivý, tak tam přece nedáme hrající se koťátka :-)



Na knižním trhu se těšíte z veliké úspěšnosti, chystáte se třeba i přiklonit k dalším žánrům? 
Děláme to, čemu nejvíc rozumíme. Ale to neznamená, že opravdu časem nezkusíme i něco jiného. Ovšem detaily neprozradím, to je obchodní tajemství :-)



Tuto otázku pokládám všem, takže nebudete ušetřeni ani Vy. Předpokládám, že se chystáte na každoroční veletrh Svět knih. Chystáte pro čtenáře nějaké překvapení?
Ano, na veletrhu budeme. Nějaké překvapení by se taky našlo, ale když ho prozradím, tak to už přece překvapení nebude... Prostě se na nás přijeďte podívat, budete příjemně překvapeni :-)


Velmi děkujeme FANTOM Printu za příjemný rozhovor. Jsme rády, že jsme se na Vás obrátily a velmi si vážíměetoho, že jste s námi ztráceli čas.



Zdroj: FANTOM Print

8 komentářů:

  1. priznam se, ze jsem od nich jeste nic necetla... co bys mi doporucila? :) jinak jako dycky super rozhovor

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš co dohánět ostudo :-). Doporučila bych ti určitě knihy od autorek Patricia Briggs, Ilona Andrews, Jeaniene Frost, to jsou pro mě jedny z nejlepších sérií vůbec.. Z klasického fantasy se mi moc líbila série Stín.. Teď se moc těším na jejich novinku Holky někdy koušou..

      Vymazat
  2. Já od nich četla knihy od Jeaniene Frost, parádní urban fantasy. Jsou jedni z mála jejichž překlady jsou fakt dobré, člověk není rušen "divnou" češtinou a příběh je taky super :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jim nemáme co vytknout, skvělý překlad, nádherná obálka a autorka jako je Jeaniene? Přiznám se, že nejednou se mi o Bonesovi zdálo :-).. Určitě vyzkoušej i další série, jak jsem již psala výš, určitě se Ti budou líbit..

      Vymazat
  3. Přiznám se, že jsem od nich zatím nic nečetla, asi proto, že jsem narážela jen na Patriciu Briggs a tu zrovna moc nemusím, ale rozhodně se po některé z jejich knížek kouknu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je velká škoda, určitě ještě zkus něco jiného. Já teda Mercy mám moc ráda a sérii Alfa a omega také, ovšem ne každý má stejný vkus..

      Vymazat
  4. Moc pěkný rozhovor, akorát jsem třeba Jeanine Frost mi moc nesedla :-D Ještě mám v plánu zkusti Patricii Briggs :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tu sérii zbožňuji :-).. Patricii zkus a doufám, že se Ti bude líbit..

      Vymazat