27. 5. 2014

Jak to vidím já...

Kendare Blake – Dívka z nočních můr 

Autor: Kendare Blake
Originální název: Girl of Nightmares
Série: Anna
Díl v sérii: 2
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 288
Rok vydání v Čr: 2013

Anotace: Před několika měsíci Anna Korlovová ve svém sklepě otevřela bránu do pekla a zmizela, ale lovec duchů Cas Lowood se přes to nedokáže přenést. Přátelé Casovi připomínají, že se Anna obětovala, aby on mohl žít – a ne aby chodil po světě napůl mrtvý. Cas ví, že mají pravdu, ale v jeho očích se žádná živá dívka, kterou může potkat, nevyrovná mrtvé dívce, do níž se zamiloval. Vidí teď Annu všude – někdy v nočních můrách, a někdy dokonce za bílého dne. Něco s ní ale není v pořádku a nejsou to jenom sny. Někdo Annu mučí a pokaždé, když se mu zjeví, je trýzněna novým a ještě krutějším způsobem. Cas netuší, co se s Annou stalo, když zmizela v pekle, ale ví, že si nezaslouží, co se jí tam děje. Anna mu nejednou zachránila život a je načase jí oplatit laskavost.

„Dojdu si pro tebe,“ překřičím bubnování. „A dojdu si i pro něj. Pověz mi jak. Pověz mi, jak se tam dostanu!“ Ztuhne. Je tu kouř a vítr a řev a není možné určit, odkud to všechno přichází. Ztlumím hlas. „Anno, co chceš, abych udělal?“ Chvíli mám dojem, že mi nepomůže. Třese se, zhluboka dýchá a s každým výdechem spolkne svá slova. Ale pak se na mě podívá, přímo na mě, přímo mně do očí a mně je jedno, co říkala předtím. Vidí mě. Vím, že mě vidí. „Cassio,“ zašeptá. „Dostaň mě odsud.“     - Dívka z nočních můr, str. 106 -

Na druhý díl Anny jsem se moc těšila, byla jsem moc zvědavá, jak se autorka s příběhem popere a jestli bude druhý díl horší, tak jak to občas bývá u některých sérií, anebo jestli se bude s každým dalším dílem zlepšovat. Obálka je opět nádherná a já se na ni nemohu vynadívat. 
Sejdeme se v pekle 
Již uběhla nějaká doba od chvíle, kdy se Anna obětovala a s duchem obeahmana vstoupila do další "dimenze", kam duchové odcházejí. Cas se s tím pořád nemůže vyrovnat, i když se jeho přátelé Thomas a Carmel snaží, aby šel dál a netrápil se. Brzy ale začne mít zvláštní sny a vidiny, kde Anna velmi trpí. Jsou to ale jen noční můry nebo Cas začíná přicházet o rozum? Anebo Anna nedošla klidu, jak si všichni mysleli? To by ale nebyl Cas, aby přes veškerá varování, že to má nechat být, se nevydal Anně na pomoc. Ale dokáže ji pomoct, když ona je v pekle a on neví, jak se tam dostat? A jaká tajemství před ním celou dobu ukrývá starý rodinný přítel Gideon? 


Anna krví oděná se mi moc líbila, ale Dívka z nočních můr byla ještě lepší. V knize teď sice bylo méně děsivých scén, které má Kendare Blake opravdu velmi povedené. Je vidět, že duchařské a čarodějnické téma Kendare opravdu sedlo. Ale autorka to dohnala větší propracovaností děje. První díl měl převážně jednodušší děj a Dívka z nočních můr už byla naopak složitější, měla děj komplikovanější a řekla bych, že i trochu napínavější. Kniha je opět velmi čtivě napsaná a přimíchání mytologie do příběhu, mu přidává na zajímavosti. Děj je opět vyprávěn z Casova pohledu a tak se nám znova ukáže jeho rozporuplná povaha a nerozhodnost. Pořád nad něčím váhá a není si jistý, co má dělat. Hlavně chce pomoct Anně, ale jak to udělat, aby neohrozil své přátele. Ovšem opět mi přirostl k srdci a moc jsem mu fandila, aby to vše zvládl. I ostatní postavy jsme v tomto díle měli možnost poznat zase blíže, ale nejvíce se mi líbilo, že jsme se dozvěděli o všem, co se týkalo athame. V Anně krví oděné jsem si spoustu věcí kolem athame musela domyslet, ale teď to Kendare Blake dohnala a vysvětlila jak jeho vznik, tak i celou jeho historii. 

Knihu určitě doporučuji, Kendare Blake nám ukázala, že každý její další díl je lepší a lepší. Tento díl byl nejen povedený sám o sobě, ale jako ukončení série se mi také moc líbil. Určitě ale nemusíte smutnit, že se s Annou loučíme, od této autorky již vyšla nová kniha z její další série a já věřím, že určitě bude také moc povedená.



Hodnocení            obálka 5/5              příběh 4,5/5 



Katka 


Knihu si můžete zakoupit ZDE

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Baronet

Zdroj 
Anotace, obálka: baronet.cz 
Obrázky: mybattlereadyswords.com, cz.forwallpaper.com

4 komentáře:

  1. Dlhšie uvažujem o kúpe :) Pekná recenzia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě do toho jdi, pokud se Ti první díl líbil, tak tento je opravdu ještě lepší.. Děkuji :-)..

      Vymazat
  2. hezká recenze :-) za sebe musím říct, že se mi o trochu více líbila Anna krví oděná, ale jinak jsem toho názoru, že 2. díl byl VELICE povedený a ukončil tuto sérii opravdu důstojně a jo jo! - Antibohyně, už si ji chci taky přečíst :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-).. Vážně?? Bylo tu méně Anny, což je škoda, ale celkový příběh se mi víc líbil tady, ale tak to už je subjektivní názor :-).. S ukončením jsem byla také spokojená :-).. Jo jo, snad se k ní také dostanu brzy, teď se mi tu zas trochu knihy nastřádaly, tak s nimi musím pohnout, ale pak se na ni hned vrhnu :-)..

      Vymazat