15. 5. 2014

Jak to vidím já...

Chloe Neill - Holky někdy koušou 

Autor: Chloe Neill
Originální název: Some Girls Bites
Série: Upíři z Chicaga
Díl v sérii: 1
Nakladatelství: Fantom Print
Počet stran: 256
Rok vydání v Čr: 2014

Anotace: Život vysokoškolačky nebyl určitě žádná sláva, ale byl můj. Vedlo se mi dobře, dokud upíři z Chicaga neohlásili světu svou existenci – a pak mě napadl zbloudilý upír. Stihl si dát jen doušek, než ho vyplašil jiný krvesaj… ten, který se rozhodl, že nejlepší způsob, jak mi zachránit život, je vzít mi ho. Z mého zachránce se vyklubal Mistr upír, pán Cadoganského Domu. Nyní se již nebudu potit nad dizertačkou. Budu se učit, jak zapadnout do rezidence v chicagském Hyde Parku, plné upíří smetánky věrné Ethanovi Sullivanovi, svému Pánovi. Samozřejmě, že tento vysoký, zelenooký, čtyři sta let starý upír má náležité kouzlo. Bohužel taky očekává, že mu budu vyjadřovat nekonečný vděk – a budu mu sloužit. Dobře… Jenže mé rostoucí schopnosti (najednou umím překvapivě dobře zacházet se skutečnými zbraněmi), nepříjemná sluneční alergie a Ethanovy postoje budou tím nejmenším, co mě bude trápit. Někdo mi jde po krku a stále se pohybuje po městě. Je to ten zbloudilý upír, který mě kousl? Upír z konkurenčního Domu? Naštvaný gang s pochodněmi? Mé uvedení do nočního života v Chicagu bude možná prvním impulzem k rozpoutání války. A při té poteče krev.

Přišel ke mně s ladností plížícího se pantera. Taky stejně nebezpečně. „Co tedy chceš, abych řekl?“ Mluvil hlubokým hlasem, z něhož čišela moc. „Že jsem chtěl, abys mě ochutnala? Kvůli tomu, jak jsi tvrdohlavá, sarkastická, naprosto neschopná brát mou autoritu vážně, neuctivá, až to bije do očí, a že tě proto chci? Myslíš, že tohle jsem si vybral dobrovolně?“ Už zase. Seznam mých chyb. Opět mi jmenoval důvody, proč bych ho neměla přitahovat. Zdůvodňoval, proč se mu příčí chemie, která mezi námi proti vůli nás obou srší. Tichým, podivně vzdáleným hlasem jsem mu řekla: „Nic po tobě nechci.“ „Lhářko,“ obvinil mě a sklonil ke mně ústa. Políbil mě a kruh se znovu uzavřel.                                                                                                      - Holky někdy koušou, str. 89 - 

Urban fantasy mám moc ráda, a když jsem viděla první díl této právě začínající a velmi slibně se tvářící série, nemohla jsem odolat a musela si ho přečíst. Kniha Holky někdy koušou, je prvotinou této autorky a také je to první její kniha vydaná u nás. V zahraničí série sklidila úspěch a Chloe Neill už stihla vydat celkem deset dílů. 

Upírka Merit 
Merit je studentka, která byla napadena neznámým upírem a od smrti ji zachránil jiný upír. Ovšem jediná možnost záchrany pro Merit byla její přeměna. Poté, co upíři vyšli na veřejnost se svojí existencí, Merit si z toho dělala srandu a v lásce je moc neměla. Jaký to tedy pro ni byl šok, když se probudila jako jedna z nich? Navíc její přirozená povaha, která nesnese autoritu, se musí vyrovnat s faktem, že se má zařadit do Domu, kterému vládne upíří Mistr Ethan Sullivan a ona by mu měla začít sloužit jako jeho poddaná. Má sedm dní, během kterých se musí rozhodnout, jestli při úvodním obřadu odpřisáhne Ethanovi a Domu Cadoganů věrnost, anebo se stane vyvrhelem společnosti neboli Zbloudilým upírem. Postupně zjišťuje, že sice upíři se představili veřejnosti, ale stále je tu spousta bytostí, které jsou očím smrtelníků utajeny, ať už jde o nymfy, fae, kožoměnce nebo anděle a démony. Zjistí, kdo se ji pokusil zabít? A jak se vypořádá s tím, že Ethan Sullivan od ní vyžaduje naprostou a bezvýhradnou oddanost bez výjimky? Kdyby ji aspoň tolik nepřitahoval… 

V knize Holky někdy koušou, se autorka zaměřila hlavně na přeměnu Merit a na to, jak se hlavní hrdinka vyrovnává se vzniklou situací. Merit je totiž jako člověk většinu času zahrabaná v učebnicích a vůbec se neumí bavit. Naopak jako upírka se postupně uvolňuje a pomalu zjišťuje, že upírský život nemusí být zase až tak špatný. Její proměna během jednoho dílu je opravdu veliká. Děj je psaný z jejího pohledu a v první osobě, takže postupnou proměnu vidíme i ze vnitřka a máme možnost nahlédnout jí do myšlenek. Jako hlavní hrdinka na mě působila rozporuplně. Na jednu stranu se mi moc líbila její vtipná povaha a také vzdorovitost. Merit je volnomyšlenkářská a nechce, aby nad ní měl někdo absolutní moc, proto se s Ethanem neustále dohadují, protože on je zvyklý od svých upírů na jiné chování. Na druhou stranu si myslím, že se s upírstvím mohla vyrovnat dříve, věnovat tomu celou jednu knihu mi přišlo zbytečné. Naopak v knize mohlo být trochu více akce. Autorka mohla dát větší prostor pátrání po upířím vrahovi. Ale naštěstí tento nedostatek dožene jiskření mezi Merit a Ethanem, protože oni dva spolu jsou jako časovaná bomba a věřím, že se nikdo neubrání poletujícím motýlkům v břiše. Trochu mě překvapilo, že Merit se změní v upírku a hned radí upířímu Mistrovi, který je starý čtyřistaletí. V upířím politikaření by měl být Ethan zběhlý více a ne si nechat radit od upíří novicky. Ještě nesmím zapomenout na skvělou Meritinu kamarádku Mallory, která je velmi vtipná a skoro za každé situace si dokáže zachovat nadhled, ovšem jen do doby, dokud se na scéně neobjeví jeden sexy čaroděj. 

Pokud máte podobné série rádi, určitě knihu doporučuji. Je to zase něco trochu jiného a díky tomu série Upíři z Chicaga určitě mezi ostatními sériemi nezanikne. Je to originální dílo a první díl Holky někdy koušou, položil skvělý základ pro další díly. 



Hodnocení          obálka 4/5               příběh 3,5/5 


Katka 



Knihu si můžete zakoupit ZDE

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fantom Print


Zdroj 
Anotace, obálka: fantomprint.cz
Obrázky: docemagiafeminina.com, zahadyzivota.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat