29. 4. 2014

Úryvkové úterý (12) - Monument 14

Více o projektu ZDE




Kniha: Mnument 14
Autor: Emmy Laybourne
Série: Monument 14 první díl
Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2012


Úryvek: Světlo zezelenalo. Všechno kolem zezelenalo. Připadal jsem si jak ve filmu o mimozemšťanech nebo pod vodou. Další rána. A další. Další. Niko stále bušil kladivem do potrubí. Chemický mrak se blížil, jako by to byla jen obyčejná bouřka. Jenže vzduch začal pálit a do očí mi vhrkly slzy. „Vypadněte odtud!“ křičel Niko. „Jsem hned za vámi.“ „Ne!“ vykřikl jsem. „Potřebuješ naši pomoc.“ Uvědomil jsem si, že jsem masky nechal u vstupu na střechu. Rozběhl jsem se k nim. Alexovi a Sahalii to muselo taky dojít, protože mě následovali. Popadl jsem masky a Alex a Sahalia proběhli kolem mě a zmizeli v průlezu. Kašlali a nadávali. „Hned přijdu,“ křikl jsem za nimi. Otočil jsem se zpátky na Nika… A pak se mi udělalo šoufl. Hrdlo, tělo i mysl mě bolely. Měl jsem pocit, jako bych hořel. Všechno mě svědilo, až jsem toužil někoho zabít. Opravdu jsem po tom toužil. Chtěl jsem někoho zabít a ten někdo, koho jsem chtěl zabít, byl Niko. Viděl jsem ho, jak mlátí kladivem, a chtěl jsem mu rozpárat krk. Chtěl jsem ukončit jeho trápení plné slušného vychování, hrdinství a absolutního nedostatku humoru. Rozběhl jsem se k němu s maskou v ruce. Zařval jsem. Padl jsem na zem, tváří do krup. Zakopl jsem. Někdo mě držel za nohy a já zuřil. Byl to můj bratr. Měl na sobě plynovou masku a táhl mě do průzoru. Máchl jsem po něm. Zabiju ho. Takhle mi podtrhnout nohy. Utrhnu mu hlavu. Popadl jsem kroupy a hodil je po něm. Dál mě táhl k průlezu a vtáhl mě do něj. Začal jsem ho mlátit maskou. Nepustil mě, dál mě táhl po schodech. Zazmítal jsem se. Chtěl jsem, aby ztratil rovnováhu. Chtěl jsem mu strhnout tu jeho masku. Popadl jsem ho za vlasy a zatáhl. Kousl jsem svého bratra do paže, až vytryskla krev. Před očima jsem měl rudo, lidé to tak říkávají, ale já viděl jen rudou krev a nedokázal jsem myslet. Jen jsem kousal. Škrábal. Trhal. Ničil. Dostali jsme se pod schody a Alex se snažil ode mě odplazit. Natáhl jsem se po něm.

Str. 62-64

2 komentáře:

  1. Kniha vyzerá riadne super :P Už som ju obzerala v kníhkupectve

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radím přečíst, já začala včera a dnes už jsem ve 3/4 knihy, čte se to samo :-), recenze bude asi v pátek :-)..

      Vymazat