9. 2. 2014

Jak to vidím já - Bez naděje

Název: Bez naděje
Původní název: Hopeless
Autor: Colleen Hoover
Série: Hopeless
Díl v sérii: 1.díl
Počet stran: 384
Nakladatelství: Yoli
Rok vydání v ČR: 2014










Anotace: Když se sedmnáctiletá Sky seznámí s Deanem Holderem – možná jediným klukem, jehož provází ještě horší pověst než ji – něco se v ní změní. S ním poprvé ucítí něco, co v ní všechny povrchní známosti předtím probudit nedokázaly. Holder ji uchvátí i vyděsí už během prvního setkání, ale hlavně ji dokáže probrat z citové otupělosti, kterou už začala považovat za součást své povahy. A vyvolat v ní vzpomínky na minulost... vzpomínky tak bolestné, že by si přála nechat je dál hluboko pohřbené.


Obálka: Obálka je krásná, dojemná a po přečtení, na ni koukáte už z jiného pohledu, protože víte, co vše za tím stojí. Jedna z mála našich obálek, která je lepší než originál.




Hlavní postava: Sky, sedmnáctiletá holka, která toho má dost za sebou. Povahově se mi líbila. Je rozumná, vtipná a pořád nad věcí. Pěkně batůžek na obě ramena...
Negativa: Ty jsem viděla, bohužel ke konci knihy. Až moc velká romance a stále se opakující scény i slovíčka. Celkově proti celému ději to je nic, ale přesto to tam je.



Pozitiva: Tak tady je to jednoduché... Holder. Od první chvíle příjemný kluk - ochranitelský, nebojí se otevřít svým citům, vtipný a krásný. ÁÁÁch
Celkové shrnutí: Celý příběh se mi líbil. Lehce předvídatelné, ale na kráse příběhu tomu neubralo. Musím podotknout, že to je jedna z mála knih, kde jsem udělala och - v překladu - do háje! Celou dobu si myslíte, že víte kde, co a jak a najednou máte pusu dokořán a kýváte hlavou do stran.
Další postavy velmi chválím. Vtipem nikdy nic nezkazíte a spisovatelka to moc dobře věděla. Po emoční stránce to byl příběh dokonalý. Prvními kapitolami, mě provázel smích, nadále očekávání ze vztahu a lehké šimrání v podbřišku, když k tomu došlo. Smutek, ten se také objevil - na slzy to ale nebylo. Do děje bylo zakomponováno pro nás všechny, jedno citlivé téma. Po dočtení, jsem nevěděla co přesně budu o této knize psát. Trvalo mi celý den, nějaké myšlenky v sobě probudit. Prostě a jednoduše, tato kniha si pozornost zaslouží. Při čtení jsem se cítila, jak na kolotoči. Vím, že když za pár let uvidím tuto obálku, ihned se mi vybaví celý příběh a přesně tak to má být.

Obálka 6/10 
Emoční vypětí 8/10 
Samotný děj 8/10
Doporučení 8/10

Ženský nedáme se! Vaše - dnes bez vtipu - Mája

7 komentářů:

  1. Já na knihu teprve čekám, ale už jsem jí četla v angličtině a úplně souhlasím s hodnocením :)) Jenom jsem trochu zvědavá, jak se u nás překladatel popral s některými slovíčky :)
    Moc pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc děkuji za krásný komentář, udělal mi velkou radost. :-)
    Velmi často lituji, že neumí číst v aj. Ty příběhy jsou určitě úplně jiné. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že udělal radost a nemáš za, co děkovat :)
      Já jsem se čtení v aj poměrně dlouho vyhýbala a říkala si, že bych to nezvládla... člověk se pak ale rozečte a už ani nevnímá, že čte v jiném jazyce :) Chce to jenom zatnout zuby a přetrpět ty začátky :)

      Vymazat
  3. No, nevím. Každopádně to chci co nejdřív vyzkoušet. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Opravdu skvělá recenze.Na tuhle knížku jsem se hodně těšila a tato recenze mě na ní snad ještě víc navnadila. Po přečtení knihy jsem zjistila, že Mája přesně vystihla moje pocity na tuto knihu. Klobouk dolů a už se těším na další recenzi..:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. Kacenko mooooc dekuju. Boze, to tak krasne zahreje. ;-) Dekuji moc.

      Vymazat