28. 2. 2014

10 knižních faktů o MaKa


Tento článek slouží k tomu, aby nás naši čtenáři více poznali. A jak to nejlépe provést, než přes knihy. Zadaly jsme si s Katkou pár otázek navzájem a snažily se na ně co nejlépe odpovědět.

1. Jaké knihy nejraději čteš?

Mája: Určitě fantasy. Nepohrdnu ani dobrým románem, nebo drámem, ale na chlupatý potvory, krvesaje a holky kudličkou, co zachraňují svět, nemá nic. :-)
Katka:  Jsem schopná přečíst cokoliv, co je dobře napsané. Ale mým favoritem je klasické fantasy.

2. Podle čeho si knihy vybíráš?

Mája: Mně musejí milovat všichni machři přes obálkový design, protože když se mi nelíbí, tak si knihu nepořídím, dokud mi ji někdo nedoporučí. Možná i proto do svých recenzí píšu obálkové hodnocení.
Katka: První podle obálky, pak anotace.

3. Máš nějaké knižní přání?

Mája: A že jich je! Ale asi to největší je, stráááášně moc času, abych ty knihy stíhala číst. Jsem hrozně nervní, že nestíhám přečíst jednu a už se mi tu kupí další. :-)
Katka: Moje knižní přání je, aby mého muže v noci osvítil "knižní bůh" a on mi konečně začal rozumět.

4. Nejoblíbenější knižní hrdinka?

Mája: Jasňačka, nikdo lepší než Rose Hathaway, se ještě neobjevil.
Katka: S knižními hrdinkami mám trochu problém, většinou se mi zdají moc naivní, ne moc chytré, ale i přesto se občas najde i nějaká ta vyjímka. Teď momentálně jsem si oblíbila Penryn z Pádu andělů.

5. Nejoblíbenější knižní hrdina?

Mája: Patch, Dimitri, Noah, Kaidan, Bones, Curran, Alex, Christian, Étienne....mám pokračovat? :-)  Tak dobře já to shrnu, Dimitri s Patchem se dělí o první místo. :-)
Katka: To je ta nejhorší otázka na světě. U mě se to střídá podle knihy, kterou zrovna čtu.. Donedávna to byl Arlen Sedlák z Tibetské Říčky a teď ho zas pomalu nahrazuje Raffe. Jsem hold přelétavá :-)
6. Naopak kterou hrdinku a hrdinu nesnášíš?

Mája: Chtěla jsem napsat Noru ze série Nora Grey, nebo Juli Retemi - Za zrcadlem , ale teď momentálně tuhle trofej dostává Avery z knihy Blbá sázka o fajn kluka. A z frajerů to je Heath ze Školy noci.
Katka: Tak tohle stihnu shrnout v jedné knize.. Krvavá romance.. Nevím, možná jsem tu knihu nedokázala pořádně ocenit, ale přijde mi, že jak Dustin, tak Sára jsou oba strašně jednoduší.

7. Máš oblíbenou knihu, nebo sérii?

Mája: Noční lovci, Kate Daniels, Divergence...ne už se opakuji. Nejraději mám Noční lovce, ale nejsrdíčkovější je pro mě Vampýrská akademie. :-)
Katka: Tak tohle u mě vždy vyhraje J.R.R.Tolkien s Pánem prstenů a v závěsu je Ch. Paolini s Odkazem dračích jezdců.

8. Jak si propadla čtení?

Mája: Četla jsem vždycky ráda, ve třídě jsem byla dokonce od první třídy nejlepší čtenář, na což jsem byla náležitě hrdá, ale když později v pubertálním věku, po mě chtěli předčítat básně na besídkách, už takovou radost jsem neměla. :-) Ale zpět k otázce: V "dospělejším"  věku jsem se pouštěla do knih od Jackie Collins a až poznání mé skorosousedky Katky, mě přinutilo si přečíst něco z  fantasy a ANO! Děkuji těm nahoře, že mi ji poslali. :-*
Katka: Já četla snad už v kolébce. Čtu co si pamatuji a zůstalo mi to doteď.

9. Je nějaká kniha, která ti utkvěla v paměti a budeš si ji pamatovat napořád?

Mája: Takových je víc, ale všechny jsou tak nějak čerstvé, takže řeknu jednu, kterou jsem četla před několika lety. Do dnes ji hledám a stále nepřicházím na to, jak se jmenuje. Bylo to o dívce, kterou zneužíval její táta? strejda? Vážně nevím, nikdo jí to nevěřil a dlouho si to nechala líbit. Klasický příběh, kterých je dost, ale v té době jsem rodila své první dítě a tohle nepochopitelné téma, si z hlavy nedokážu vymazat. Takže otázka pro vás, víte o nějaké takové?
Katka: Ve mně zůstane vždycky něco z každé knihy, kterou přečtu. Mám dobrou paměť a tím je pro mě problém si knihy číst znova, musím čekat opravdu dlouho, než aspoň něco zapomenu, abych si mohla příběh oživit.

10. Napiš nám přibližný počet knih, v tvé knihovně.

Mája: Knih mám kolem dvou stovek, ale v knihovně si nechávám jen ty "mé" moderní a ne i ty poděděné od babi, takže budu počítat jen tyhle a těch je kolem 70 (musím podotknout, že všechny mnou nakoupené). Ebooky počítat nemusím, že ne? :-)
Katka: Tak to je problém, přestěhovali jsme se a od té doby jsem si knihovnu pořádně neobnovila (je to už přes dva roky), knihy mám ve skříních, pod postelí a pak směs ve vitríně.


Díky za rozhovor Káčo, a vám se to snad bude trochu líbit. Já osobně každé přiblížení k seznámení s "virtuální" osobou děsně žeru. :-) 

Mějte se pěkně Vaše - usmajlíkovaná - Mája





Zdroj
Obrázky: krasna.nova.cz, www.kinder-kalender.de, krasna.nova.cz

6 komentářů:

  1. Hezký "rozhovor" sice se můj žánr trošku míjí s tím Vaším, ale to mi nebrání si tady sem tam nějaký článek přečíst :) A Katko neboj také jsem přelétavá ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsme rády za každého čtenáře :-) a doufám, že se články budou líbit i do budoucna.. Když ono to jinak nejde, všichni jsou skvělý úžasní, to si prostě nejde vybrat :-D..

      Vymazat
    2. Moc děkujeme :-) Vždy chvála potěší. A jaký j tvůj nej žánr? Mája

      Vymazat
    3. Kateřina: přesně tak ono se těžko vybírá v té záplavě, podobně jako určit oblíbenou knihu, většinou je to ta, co právě čtu a hrozně se mi líbí :)
      Mája: Není zač. Spíš bych řekla, co není úplně můj žánr a to jak jsi zmíníla nahoře: chlupatý potvory, krvesaje a holky kudličkou, co zachraňují svět :) Občas si také něco takového přečtu, ale nejradši mám klasiku, romantiku, krimi a společenské romány :) Sem tam si rozumímí i s nějakým tím fantasy :)

      Vymazat
    4. Přesně tak, vždycky když to bylo součástí nějaké soutěžní otázky, tak jsem vyjmenovala tak 2 až 3 knihy zpětně, co jsem přečetla naposled a přidala, jak se mi četly :-)..
      Ale tak nějaké krimi tady taky mít budem, klasickým detektivkám jsem ještě na chuť nepřišla, ale chystám se teď v nejbližší době na koronera a hlasy chaosu, není to klasické krimi, ale záhada tam bude :-).. a přes romantiku je tady zase Mája, je výhoda že se doplňujeme a moc si nelezeme do zelí :-D.. akorát tedy klasiku zatím nepokryjeme, ale kdo ví, co bude časem :-)

      Vymazat
    5. Tak kromě klasických, to máme podobné. ;-)

      Vymazat